“Als doorgewinterde fan van diva Etta James kon ik mijn oren eerst niet geloven”

(Rootsville, Aug ’23)

 

“Superlatieven schieten te kort maar dit album Ten to Five luistert zo lekker weg, alle nummers hebben een onbeschrijfbaar gevoel. Het gevoel van trots, dat dit soort muziek in Nederland gemaakt wordt.

(Bluesmagazine, okt 2023)

 

“Belangrijke troef is zangeres Loes Jongerling met haar machtige, zwoele stemgeluid. De groep biedt voornamelijk interpretaties van andermans werk maar de covers zijn niet de usual suspects. Drie eigen werkjes passen prima binnen het geheel.”

(Heaven magazine, nov/dec 2023) 

 

“Het Utrechtse BluesShack verrast met uitgekiende arrangementen en een verzorgde productie”
(Muziekblad Gitarist, Aug ’23)

 

“De muziek op deze nieuwe plaat is te betitelen als traditionele blues, gezongen door een uitstekende zangeres, die in haar zang ook zeker Jazz-invloeden laat horen… erg lekker.”

(Music Maker, Sept-Okt ‘23)

 

“De groove die Simon Bullock hier op blues harp toevoegt, is verbluffend”
(Rootstime.BE, Aug.’23)

 

“Met de Jimmy Rogers cover ‘That’s Alright’ gaat BluesShack meer dan zeventigjaar terug in de tijd, meer bepaald naar 1950. De hoofdrol in deze cover is weggelegd voor gastmuzikant Franck L.Goldwasser, aka Paris Slim, die met magistraal slidewerk zijn stempel drukt op deze cover”

(Concert Monkey, aug ’23)

 

“Barrelhouse ten top. BluesShack, shiver and shake en wanneer ik dan toch een sterren quotatie moet geven van 1 tot 5 is dit een dikke 6.” (Rootsville, aug 2023)

(Rootsville.eu, Aug ’23)

 

“De muzikale kwaliteit openbaart zich vanaf de eerste beluistering. Zangeres Loes Jongerling  vindt met haar zwoele stemtimbre aansluiting bij de soul- en bluesdiva’s van weleer…….mooie toekomstperspectieven voor BluesShack.”
(Written In Music, Aug 2023)

 

“Broeierige grotestadsblues, met een knipoog naar de jazzvariant, lekker doorleeft gebracht. Dit is de blues in de meest letterlijke zin van het woord.”

(Lust For Life, Sept 2023)

 

“Loes Jongerling heeft een uitstekend in het gehoor liggende, warme stem. De hele plaat weet deze zangeres te boeien, maar dat geldt eigenlijk voor de gehele band. ‘Ten To Five’ is een verrassende plaat, ik zou bijna zeggen nu al een klassieker.”

(Bluesbreeker, augustus 2023)

” De zeer krachtige zang van Loes Jongerling doet mij denken aan een mix van Tine Schoenmaker (Barrelhouse) en Beth Hart”

(Bluestown, ‘21)

 

“Een prima cd van een prima Nederlandse band”

(Barnowl Blues, ‘21)

 

“Mooie hoofdrollen zijn weggelegd voor de gitaar van Wiechers in o.m. ‘Ain’t Nobody’s Business’, en de piano van Johansson in het laatgenoemde nummer en ook in Eddie Boyds ‘Be Careful’

(Eric Campfens, ‘21)

 

“Wederom een prima album van eigen bodem”

(Peter Marinus, ‘21)